poniedziałek, 3 listopada 2014

Dragonglass




Są to dwa pierwsze naszyjniki jakie wykonałam z obsydianem. Zakupiłam go trochę z myślą o Grze o Tron i jej fanach, ale całkowicie nie żałuję tej decyzji. Kto czytał, ten wie, gdzie i kiedy i w jakich sytuacjach takie sztylety ze smoczego szkła są najbardziej przydatne... ;) Obsydian całkiem mnie oczarował.Jego czarna szklista barwa ma w sobie trochę tajemniczy urok. Sam proces powstawania kamienia jest według mnie intrygujący:). Obsydian to szkliwo wulkaniczne, czyli tworzy się podczas stygnięcia lawy. Barwa kamienia zależy od obecności w nim różnego rodzaju pigmentów oraz minerałów, jednak ja spotkałam się tylko z czarnym  Cóż więcej? Tu zacytuję wikipedię;) "Obsydian dający bardzo ostre i twarde krawędzie odłupków był chętnie używany w różnych kulturach epoki kamienia. Pierwsze narzędzia obsydianowe były produkowane już  w paleolicie. W Mezopotamii wyrabiano z niego narzędzia, broń, rzeźby, ozdoby. Był popularny i ceniony przez Azteków i Majów." Pierwszy sztylet jakiś czas temu już "poleciał" do Australii, teraz drugi czeka na swoją (lub swojego) właściciela:)

***

This are my first two pendants in which I've used obsidian. I have to admit that this stone enchanted me. I love it's shiny dark black surface. Processes of creating this stone is also amazing for me - it is created when volcano lava  cools rapidly with minimum crystal growth. So basically it is a kind of glass. I know only black obsidian, but color could be different (depends on the pigments and minerals in lava). What's more? It was used to create tools in stone age, as well as in Mesopotamian cultures and in Aztecs and Mayas. But i guess what's more interesting (basically for fantasy fans) that such obsidian knifes are present in Game of Thrones series:) Everyone who read it, knows, that obsidian (or dragon glass) is kind of important when you are in the middle of snowy nowhere.. Anyway, first one was already sold to far Australia, and now, second one wait for it's new owner:)

3 komentarze:

Magdalena pisze...

ten post to kolejny argument, zebym zabrala sie za gra o tron :)
kamien niesamowity! jestem pod wrazeniem!
pozdrawiam serdecznie

BeOdd pisze...

I shall have to learn to speak Polish!!!!!! But at the moment I am learning Dutch!!!!!!!

ew pisze...

Wspaniały naszyjnik. Takiej formy obsydianu jeszcze nie widziałam - Twoja oprawa idealnie do niego pasuje.