środa, 3 grudnia 2014

Love Ring



Jakiś czas temu udało mi się zakupić śliczne kaboszony kwarcu różanego.  Na razie, jak widać powyżej, wykorzystałam jedynie jeden, reszta czeka cierpliwie na przypływ inspiracji. Niestety nie znalazłam wielu informacji na temat tego kamienia, oprócz prostego stwierdzenia, że jest to odmiana kwarcu o zabarwieniu różowym, mniej lub bardziej intensywnym, spowodowanym obecnością manganu lub tytanu.  Miałam natomiast niewielki problem z określeniem nazwy. Ja mówię na to kwarc różany, tłumacząc z anglojęzycznej nazwy rose quartz, jednakże w Polsce używa się nazwy kwarc różowy. W anglojęzycznej "literaturze" również spotykana jest nazwa Pink Quartz, (i pewnie jest bardziej poprawna), jednak kwarc różany brzmi dla mnie jakoś tak bardziej romantycznie...:)
Pod względem "naukowym" nie jest to chyba zbyt ciekawy kamień, jednak jego znaczenie "symboliczne" jest o wiele bardziej bogate. Kto jest tym zainteresowany pewnie sam doszuka się tych wiadomości, ja napiszę tylko, że wiąże się go z miłością:)
***
Some time ago I bought some lovely rose quartz cabochons. For now, I've used only one piece, rest of them wait patiently on their's turn and my inspiration. Unfortunately I didn't find much information about this stone, maybe because from more scientific side, it's not quite interesting. It's just kind of quartz in pink (in fact it exist in all shades of pink).  I had some problems with the name, since it exists as rose quartz but also as pink quartz. I prefer to call it rose quartz, since it's more romantic and I guess poetic... Anyway, while searching for some information about this stone, I found lots about it symbolic meaning. It's rather easy to find, so if you are interested in it, you will find it;) Here I will just write that it is connected with love energy:)

Brak komentarzy: